Job 28 van 31


Report this listing

Solliciteren



Payroll Specialist


Functie

Wil jij een essentiële rol spelen in het beheren van onze payroll-processen en het leiden van onze HR-services? Voor onze klant gespecialiseerd in speciaalchemie zijn wij op zoek naar een ervaren Payroll Specialist die het team komt versterken in de rol van Payroll Specialist & HR Services Lead.

Als Payroll Specialist & HR Services Lead speel je een cruciale rol in het stroomlijnen van onze payroll en het waarborgen van een efficiënte werking van onze personeelsadministratie. We zoeken iemand met ervaring en passie voor het vak, die gedreven is om bij te dragen aan ons team en onze organisatie.

Jouw verantwoordelijkheden:

  • Beheren van het end-to-end payroll-proces , inclusief verwerking van salarissen, financiële compensaties, belastingen en wettelijke vereisten in samenwerking met het sociaal secretariaat (SD Worx).
  • Coördineren van de communicatie met sociaal secretariaat en andere relevante partijen.
  • Zorgen voor naleving van de geldende wet- en regelgeving met betrekking tot payroll en belastingen.
  • Beheren van alle personeelsgerelateerde verzekeringen, pensioenregelingen en andere extra legale voordelen.
  • Fungeren als het aanspreekpunt voor HR-gerelateerde vragen en kwesties van medewerkers.
  • Verstrekken van informatie en ondersteuning aan medewerkers met betrekking tot loonadministratie en gerelateerde vragen.
  • Ontwikkelen en implementeren van procedures met betrekking tot payroll en HR-services .
  • Samenwerken met andere afdelingen, zoals HR en Financiën, om HR-processen te integreren en te optimaliseren .
  • Op de hoogte blijven van wetswijzigingen en ervoor zorgen dat eventuele updates worden geïmplementeerd, samenwerken met het sociaal secretariaat indien nodig.

Jouw profiel

  • Je hebt ervaring met HR-beheersystemen (eBlox, Protime, …) en kan goed overweg met MS Office.
  • Je hebt een aantoonbare ervaring als Payroll Specialist met grondige kennis van sociale wetgeving.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling) en het vermogen om effectief te communiceren met medewerkers op alle niveaus.
  • Je hebt goede analytische vaardigheden en bent oplossingsgericht.
  • Je bent pragmatisch , hands-on en in staat om zelfstandig te werken.
  • Je beheerst het Nederlands uitstekend en hebt een goede beheersing van het Engels.
  • Personeel inlichten over sociaal recht en specifieke kenmerken van de organisatie
  • Loongegevens invoeren (premies, uitkeringen, maandelijkse salarissen, inhoudingen, ...)
    Loonstrookjes controleren
  • Documenten voor de opvolging en het beheer van het personeel opmaken en actualiseren (sociale overzichtstabellen, salaristabellen, planning van vakanties, ...)
  • Het administratieve personeelsbeheer opvolgen: Pensioen en groepsverzekering
  • Individuele dossiers van werknemers opvolgen en updaten
    De wettelijke aangifte indienen

Aanbod

  • Een uitdagende en gevarieerde job in een boeiende werkomgeving.
  • Verloning . Wij bieden een voortreffelijk salarispakket. Je basissalaris wordt aangevuld met een groepsverzekering, bonusprogramma, maaltijdcheques.
  • Work-life balance. Je hebt 41 vakantiedagen, anciënniteitsdagen en in verschillende functies kan je gebruik maken van glijdende werkuren en mogelijkheid tot thuiswerk.
  • We bieden een uitgebreid pakket verzekeringen aan zoals hospitalisatieverzekering, terugbetaling van bepaalde dokters- en apothekerskosten, terugbetaling van aankoop optische en bepaalde andere medische hulpmiddelen, een tandzorgverzekering, privé ongevallen verzekering,…
  • Mobiliteit . We bieden een fietsleaseplan, een leasewagen en collectief busvervoer aan.
  • We zetten in op ontwikkeling en persoonlijke groei . Wij zijn van mening dat onze medewerkers onze belangrijkste troeven zijn, daarom investeren we in jouw ontwikkeling door een uitgebreid opleidingsaanbod en een interessante functie inhoud.
  • Een professionele bedrijfscultuur . Onze waarden uiten zich in vijf richtlijnen: neem verantwoordelijkheid, hou het eenvoudig, zoek oplossingen, denk anders & handel direct en treed op als een team. Deze waarden zijn de basis voor onze samenwerking.
  • Ontspanning en teamactiviteiten . Sluit je aan bij onze personeelsvereniging en geniet van vele personeelskortingen en extra activiteiten zoals de 10 Miles of het Sinterklaasfeest.

Solliciteren

Nancy Taets
0476/95 72 46
hr@bigc.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht